BRANDS
Interbrands Danmark handler med vin og spiritus til dagligvarehandlen, hotel- og restaurationsbranchen, og til det nordiske travel retail marked.
Du kan se vores brands i afsnittet nedenfor.
SPIRITUS
HOUSE OF ANGOSTURA
I 1820 rejser den tyske doktor Siegert til Venezuela for at hjælpe oprøreren Simon Bolivar i hans kamp mod den spanske overmagt. På den tid dør soldater og søfolk rask væk af feber og maveonder, og i sin egenskab af generallæge i oprørshæren sætter Siegert sig for at producere en effektiv medicin af de lokale urter og planter. Allerede i 1824 er Siegert’s mikstur ved at blive berømt, og hele skibsladninger af den bitre, helbredende drik sendes ud fra havnebyen Angostura ved det caribiske hav. England og Trinidad er blandt de første eksportmarkeder og senere flyttes hele virksomheden til tvillingestaten Trinidad & Tobago, hvor den stadig er hjemhørende.
Angosturas næste skridt er både naturligt og logisk. For når en af verdens dygtigste spiritusproducenter alligevel er flyttet til Caribien, hvor sukkerrørene vokser lige uden for døren, ligger det lige for at skabe en fornem rom. Det sker allerede i starten af 1900-tallet, og i dag destillerer brandet Angostura hvert eneste år over 50 millioner liter rom i forskellige elegante aftapninger til glæde for den hastigt voksende skare af dedikerede rom-aficionados.
Angostura er således et milliardforetagende med langt flere strenge at spille på end den legendariske Angostura-bitter.
CEDC
CEDC fra polen blev etableret I starten af 90erne. Virksomheden der startede med at importere øl voksede sig hurtigt til en af de største spillere inden for detail i polens største byen.
CEDC begyndte i spiritusbranchen i 2005 ved, at købe øst-polens to største destillerier. Herfra gik det det hurtigt og CEDC fik hurtigt optimeret produktionen samt udviklet sine egne personlige vodka brands, som b.la. omfatter Zubrowka Bison Grass Vodka, der er polens største vodkabrand, og som er kendt verden over for sin kvalitet.

Calvados Louis de Lauriston
De himmelske brændevine calvados Domfrontais bliver nærmest bedre år for år – destilleret på 60% pærer og 40% æbler – siden 1962. Over 200 prestigiøse medaljer kan de gode calva’er fra Domfront i dag prale af at have høstet.
Calvados fra Domfront adskiller sig fra andre calvados appellationer ved den høje procentdel af pærer, der bruges sammen med cider æbler. Jorden og destillationsprocessen bidrager også til den individuelle karakter. AOC Domfront Calvados udmærker sig ved sin blomster- og frugtagtige duft og sin mineralske karakter.
FAIR
Fair er et uafhængigt spiritus brand, som har dedikeret sig til at lave produkter der er af høj kvalitet, og er etiske og bæredygtige.
FAIR arbejder ud fra en tro på at alle mennesker skal behandles retfærdigt. Denne vision har taget dem hele verden rundt i deres søgen efter ingredienser i bedste kvalitet, som når deres tårnhøje standarder.
Deres fair-trade ingredienser er f.eks. økologisk quinoa fra det 3000 m høje Altiplano-plateau, økologisk sukkerrør dyrket i den Belizeanske sol, økologisk arabica fra Mexico, naturligt dyrkede enebærbær fra Usbekistan og mange andre.
Alle disse ingredienser bliver sendt til den berømte franske region Cognac, hvor Master Distiller Philip Laclie bruger flere generationers viden til at destillere de fineste produkter som alle bærer navnet FAIR på etiketten.
FLUÈRE: Til alle festlige lejligheder
FLUÈRE er en luksuriøs drik til alle, der på én gang vil leve sundt og bevidst, men ikke vil gå på kompromis med den gode smag og de sjove oplevelser. FLUÈRE er vores eneste alkoholfrie brand.
FLUÈRE benyttes i mocktails (ikke-alkoholiske cocktails), ikke-alkoholiske longdrinks og som mixer i cocktails med lavt alkoholindhold.
FLUÈRE har så kompleks en smag, at den kan benyttes både i søde,
bitre og syrlige drinks.
Fraternity Spirits er den internationale eksport- og marketingpartner for Hacienda Corralejo’s Premium Tequila mærker. Tequila Corralejo og Tequila Los Arango er 100% loyale til deres mexicanske tequila arv og til den traditionelle måde, hvorpå man producerer tequila af høj kvalitet.
HEAVEN HILL
Heaven Hill’s Destilleries beliggende i Nelson County, hjertet af Bourbon-land, har produceret Kentucky Straight Bourbon Whiskey i en menneskealder. I spidsen for foretagendet står Craig Beam (søn af legendariske Parker Beam), der gennem årene har skabt nogle af verdens mest anmelderroste Bourbon brands.
Heaven Hill Distillery blev grundlagt i 1788 af de fem Shapira-brødre og er i dag verdens største uafhængige familieejede spiritusproducent. Med sine mere end 675.000 tønder er destilleriet indehaver af verdens næststørste lagerbeholdning af Kentucky-whisky – svarende til over 16% af verdens bourbon-beholdning.
Heaven Hill producerer mange slags spiritus, men det er især deres bourbons, som har gjort destilleriet verdenskendt. Mærkerne omfatter Evan Williams, Elijah Craig og Old Fitzgerald – tre meget forskellige bourbon brands, som hver især har deres trofaste fanskare. Fælles for dem er, at de er sofistikerede bourbons.
HINE
Dybt inde I Cognac, på bredderne af floden Charente ligger Hine huset. Huset har ligget her i 250 år og kun ganske få ændringer er sket i den tid. De gamle og mytiske kældre er lukket af og beskyttet for, at værne om de gyldne dråber og bedste årgange. Hine huset er et af de ældste huse i Jarnac, og har samtidig altid fungeret som virksomhedens hovedkvarter.
Thomas Hine var en seriøs og hårdtarbejdende mand med en god portion af humor. Hans evner inden for økonomi, forretning og marketing gav ham hurtigt en speciel status. Thomas forstod at udvide og udvikle Hine til et produkt, der specielt henvendte sig til Engelske vin og cognac nydere.
Derfor var det ingen overraskelse, at hans svigermor valgte Thomas, frem for en af sine egne sønner til at overtage virksomheden.
I 1817, ændrede Thomas navnet på virksomheden til: Thomas Hine & Co.
Desværre døde han kun 5 år efter i en alder af 47 år. Hans ældste søn Thomas Georges, der lige præcis var gammel nok, overtog virksomheden med stor succes.
Utroligt nok har denne historie gentaget sig selv igennem 6 generationer, og Hine Cognac bliver derfor stadig produceret med viden og ekspertise fra Thomas Hines direkte efterkommere.
ILLVA SARONNO
Kunstneren Bernardino Luini, en strålende elev af Leonardo da Vinci, blev bedt om at male en freske af Miracles Madonna i byen Saronno, Italien. For at skildre Madonna valgte han en smuk lokal krovært som sin muse. Som bevis på sin taknemmelighed, for denne gestus, valgte den kvindelige krovært at lave en speciel gave til kunstneren; en flaske fuld af gylden likør, duftende og delikat.
I den periode plejede mange familier at destillere deres egne likører, fordøjelsesmidler og medicin mod enhver form for sygdom. Reina var kun én af disse familier, og i 1600 genopdagede Giovanni Reina den gamle opskrift på mandellikør. Opskriften blev holdt hemmelig og videregivet fra generation til generation, helt op til begyndelsen af 1900-tallet, hvor Domenico Reina besluttede at åbne en butik, der hed “Domenico Reina Coloniali”, beliggende i hjertet af byen Saronno. Hurtigt blev butikken et sted, hvor folk stoppede for at smage og handle Amaretto di Saronno.
Fra 1990’erne til i dag er virksomheden blevet en stærkere ambassadør for den italienske cocktail stil og især i kraft af den verdenskendte cocktail Disaronno Sour.
JANNEAU
Huset af Janneau er det ældste Amagnac destilleri i Condom, Frankrig. Det blev stiftede i 1851 af Pierre Etienne Janneau og er stadig delvist ejet og styret af familien. Den hemmelige opskrift og metode er nemlig blevet videregivet fra far til søn i generationer.
Alt fra destillationen, lagringsprocessen og tappingen forgår i regionen AOC Armagnac. Derfor ejer huset af Janneau i dag de største og vigtigste produktions faciliteter i Armagnac Regionen.
Historien og traditionerne har i dag derfor gjort Janneau til et brand man forbinder med verdens bedste Armagnac.
KYRÖ
Som mange gode ideer (og halvdelen af den finske befolkning) blev ideen til Kyrö Distillery Company undfanget i en sauna. Her sad gruppe venner, der alle havde en forkærlighed for rye whisky. Vennerne spurgte sig selv hvorfor ingen nogensinde havde lavet en spiritus på finsk rug.
Især nu hvor finnerne forbruger seks gange mere rug end resten af verden, og rugbrød er den officielle nationalret i Finland! Idéen tog fat, og inden længe havde de rugglade finner fundet det perfekte sted til at starte deres destilleri i form af et gammelt mejeri i den finske landsby Isokyrö.
Efter nogle enkelte renoveringer tænder destilleriet op for brændevinen i 2014, og siden da har de vundet adskillige priser for deres rugbaserede spiritus, som nu bliver solgt i hele verden.



The House of Monnet blev grundlagt i 1838 af en sammenslutning af vingårdsejere i Sydvestfrankrig. Deres firma, der oprindeligt blev kaldt Société des Propriétaires Vinicoles de Cognac, blev senere købt af Jean-Gabriel Monnet, der opkaldte firmaet efter sig selv og valgte salamanderen i firmaets logo.
Jean-Gabriels søn, Jean Monnet, overtog ledelsen af familiens cognac hus i mellemkrigstiden inden han påbegyndte en strålende politisk karriere. Han var en mand af mange talenter og spillede en grundlæggende rolle som hovedarkitekt
i Den Europæiske Union og dermed én af Europas grundlæggere.
MONTENEGRO
Gruppo Montenegro blev grundlagt i 1885 og er en af de førende italienske brands der producerer spiritus og fødevare. Koncernens mærker har gennem tiden udviklet sig til ”Made in Italy” ikoner med betydelig kulturel relevans f.eks. den kendte bitter Amaro Montenegro, Vecchia Romagna brandy og mange flere brands.
Brandet ”Made in Italy” er resultatet af den konstante søgen efter topkvalitet, respekt for traditionerne og fokus på kvalitet og bæredygtighed. Alle værdier, der har defineret Gruppo Montenegro siden grundlæggelsen.
Takket være et robust nationalt og internationalt distributionsnet er koncernens mærker i dag fortsat sande ambassadører for italiensk kultur og tradition i over 70 lande rundt om i verden.
QUINTESSENTIAL BRANDS
G&J destillerier har mere end 250 års erfaring med destillering og produktion af kvalitets spiritusser, og er det længst kørende destilleri i England.
Dets historie går så langt tilbage som til 1760 dets grundlægger Thomas Dakin rejser fra London til Warrington hvor han drømmer om at skabe en gin der er bedre end nogen andre gin på markedet. Han begyndte derfor at destillere sin kvalitets gin i 1761, og destilleriet blev det næste århundrede styret succesfuldt af hans egen familie.
Quintessential Brands købte virksomheden i 2011 og blev derved ejer at verdens ældste gin destilleri. Quentessential Brands ejer en række andre internationale anerkendte brands med visionen om, at forbedre og producere verdensklasse produkter.
Blandt deres mest kendte brands kan man nævne Greenall’s gin, Bloom gin, Opihr gin, Thomas Dakin gin, Berkeley Square gin og mange flere.
SAZERAC
Romana Sambuca er en klassisk italiensk likør, der er lavet på stjerneanis og lakrids, sødet med sukker og forfinet med en hemmelig kombination af urter og krydderier. Den kan nydes som shot, mixer eller som likør til kaffen.
STOCK
Stock Spirits Group har en fantastiske portefølje af de største spiritusmærker fra Central- og Østeuropa. Historien om Stock begyndte i 1884 og mange af de nuværende produkter er stadig lavet på de traditionelle og langtidsholdbare opskrifter. Disse klassiske produkter henvender sig til mennesker over hele verden.
Udover at have respekt for de gamle skikke tror Stock Spirits Group, at innovation og produktudvikling er nøglen til en succesrig forretningsmodel. Derfor udvikler Stock løbende nye originale produkter og brands der appellerer til det nye og yngre publikum.
Stock Spirits group vision er at blive Central- og Østeuropas største spiritus producent.
STROH
Da Sebastian Stroh lavede sin første snaps i St. Paul i Kärnten Lavanttal i 1832, påbegyndte han en østrigsk succeshistorie, der nu har varet over 180 år.
Dengang, i de dage, hvor spiritusindustrien i Kärnten først lige begyndte at røre på sig, gjorde den unge mand, med en særdeles god næse for spiritus, pionerarbejde. Familievirksomheden voksede støt og snart havde produkterne et godt ry.
På verdensmessen i Paris i 1900 modtog STROH den “store guldmedalje” og siden da har STROHs triumf ikke været til at stoppe hele verden over.
I dag er STROH stadig det førende spiritusmærke fra Østrig, og det sælges i omkring 40 lande rundt om i verden. Hvis Sebastian Stroh var i live i dag, ville han sikkert være meget overrasket over at se sine produkter blive solgt over hele verden.
TEMPLETON
Historien om den lille by med den STORE WHISKEY
Historien starter i 1882. Den transamerikanske jernbane “Chicago, Milwaukee, and Pacific Railroad line” er ved at blive anlagt, og som det så ofte sker i kølvandet på den type store anlægsarbejder, opstår nye småsamfund. I landbrugsstaten Iowa grundlægges byen Templeton.
Templeton var – og er stadig – en ganske lille by med under 400 indbyggere, og verden havde nok aldrig hørt dens navn, hvis det ikke havde været for en særdeles skelsættende periode i amerikansk historie: Spiritusforbuddet i USA, der løb fra 1920 helt frem til 1933.
Forbud, min bare! I Templeton, Iowa, ville de lokale farmere og handelsdrivende ikke finde sig i den statslige moralisering. Her havde man brug for stærke sager til at styrke sig med i hårde tider, og derfor begik man nu civil ulydighed og begyndte at producere en rye whiskey.
”The Good Stuff”
Den ulovlige whiskey var så god, at den hurtigt blev kendt i Templeton og omegn som ”The Good Stuff”.
I mange år forbliver den gode rugwhisky en velbevaret, lokal hemmelighed, og først i 2001 introduceres Templeton Rye for en større offentlighed. Og så går det stærkt!Amerikanerne ELSKER den nye, gamle whiskey, og efterspørgslen synes umættelig. I 2013 passerede man for første gang milepælen på 1 million flasker om året, og i 2018 har man indviet et destilleri med en kapacitet på 2,4 millioner flasker om året.
Sympatisk nok bibeholder den familiedrevne virksomhed sin lokale forankring. Man er dybt involveret i det lille samfund og er på varm og respektfuld fod med naboer og farmere i området. Alt er, som det altid har været i den lille by med den store whiskey.
På ganske få år er Tito’s Handmade Vodka blevet spiritusmærket som alle taler om i USA. Det er landets hurtigst voksende vodka-brand, og er allerede den 2. mest solgte vodka på den anden side af ”andedammen” – sådan!
Tito’s Handmade Vodka er fremstillet af 100% majs, og er altså derfor glutenfri! Den har derudover en silkeblød smag, der kommer af den nænsomme produktion af mindre partier, og de seks gange hvert parti destilleres på det gammeldags produktionsapparat. Endelig filtreres vodkaen igennem aktivt kul, hvilket til sidst giver et uhyre let drikkeligt produkt som både kan drikkes alene som et shot eller blandes i en drink eller en cocktail.
Manden der startede det hele, og som også har givet navn til flaskens indhold, hedder Bert ”Tito” Beveridge.
I 1995 fik han den første statslige tilladelse til destillation i Texas. Bert ”Tito” Beveridge fungerer stadig som Master Distiller, og smager efter sigende stadig på hver eneste batch, der produceres. Det kan man da kalde en ildsjæl af den gamle skole!
Touko Laaksonen, bedre kendt som Tom of Finland, er en af det 20. århundredes mest indflydelsesrige kunstnere og individer. Med sin banebrydende kunst har han gjort en uvurderlig indsats for at opbygge ligestilling og tolerance i Finland såvel som i resten af verden.
I dag er LGBT-bevægelsen og kampen for ligestilling anerkendt verden over, men dengang, hvor Tom of Finland først lancerede sine homo-erotiske tegninger, var verden noget anderledes. Dengang turde bøsser og lesbiske ikke skilte med deres seksualitet og måtte for det meste mødes i det skjulte. Tom of Finland sprængte dette tabu med sin kunst, og kæmpede for at normalisere homoseksualitet.
Denne vodka har udover navnet, også samme æstetik og selvsikkerhed som den verdensberømte kunstner. Den er en 100% økologisk super premium-vodka fremstillet af Finlands næstældste destilleri, Lignell & Piispanen, grundlagt i 1852. Tom of Finland Vodka produceres af områdets reneste arktiske kildevand, samt hvede og rug, der gør vodkaen mild og karakterfuld. Tom of Finland Vodka er let drikkelig med en blød smag, og kommer i en flaske der skiller sig ud både derhjemme og i baren.
VANTGUARD
Vantguard har hovedsæde I Spanien, og er producenterne bag flere kvalitets brands. Vantguard fokuserer primært på at skabe unikke brands, som adskiller sig fra mængden. For hvert brand i porteføljen stræbes der altid efter at skabe en følelsesmæssig forbindelse mellem brand og forbruger.
Vantguard sælger deres brands i mere end 50 forskellige lande verden over, med primære markeder i Europa og Latin Amerika.
WALSH
I 1999 stiftede Bernard og Rosemary Walsh ’Hot Irishman Ltd’. De to ejere ville gøre det nemt og muligt for alle at lave den perfekte Irish Coffee.
Inspirationen til dette kom, da Rosemary styrede et lille hotel i de franske alper, hvor hun hver dag opvartede sine gæster med den populære varme cocktail.
Selvom det var sjovt, var det til tider også hårdt, og Rosemary blev sikker på at der måtte være en bedre og hurtigere måde at lave en god Irish Coffee på, uden at det skulle være kompliceret og besværlige. Det var her at produktet og tanken bag ”Hot Irishman” blev født.
Efter virksomhedens fødsel har de ikke set sig tilbage.
Walsh Destilleri har udvidet sin portefølje med mange nye og spændende brands heriblandt ’Writers Tears’ og ’The Irishman’. Virksomheden har igennem de sidste 5 år forøget deres omsætning med 300%, og eksporterer til 30 lande.
WHYTE & MACKAY
Grundlagt i Glasgow i 1844 af vennerne og forretningsmændene Charles Mackay og James Whyte, som så en mangel på kvalitetswhisky i den pulserende storby i Skotland. Siden da er der løbet meget whisky gennem tønderne, og firmaet er vokset og vokset.
Deres portefølje tæller flere kvalitets brands b.la. Dalmore, Jura og Fettercairn, der alle har det til fælles at de er skotske og producerer whisky i den absolutte højeste kvalitet, som nydes over hele verden.
VINE
CHAMPAGNE CHARLES HEIDSIECK
Navnet Charles Heidsieck forbindes i dag med det ypperste inden for prestigiøse champagner og er formentlig det champagnehus, der har modtaget flest priser på verdensplan. Charles’ champagner (glem efternavnet!) regnes af de fleste vineksperter blandt verdens 5 bedste.
Allerede som 29-årig kaster Charles Camille Heidsieck (1822–1893) sig i 1851 ud i at stifte sit eget Maison. Han er en viljestærk ung mand med en kompromisløs holdning til kvalitet: Hans champagner skal være de bedste.
Han investerer en formue i såkaldte crayères, romerske kalkstenskrypter fra det 2. århundrede, hvor hans nøje udvalgte vine vil få de optimale modningsbetingelser.
De harmoniske bobler
Vinene får lov at ligge dobbelt så lang tid i de kølige kældre, som appellationen kræver, så de ganske langsomt udvikler de fine, harmoniske bobler, som Charles fra starten berømmes for. Og nu går det stærkt. I 1859 modtager Charles sin første af mange guldmedaljer i Bordeaux. Selveste Napoleon Bonaparte får øjnene op for de exceptionelle champagner og tillader, at hans kontrafej må bruges på etiketterne.
Det åbner dørene ud til resten af verden: Det fashionable champagnehus bliver nu hofleverandør til kongehusene i Norge og Sverige – og til den russiske tsar, hvortil der leveres så sent som den dag i 1917, hvor den russiske revolution finder sted.
GANCIA
Siden 1850 hvor Gancia etableret deres første vinkælder I Canelli er det gået stærkt. Gancia har levet højt på deres evne til at kreere, innovere og investere i deres forretning. Carlo Gancia der i sin tid etablerede virksomheden havde en dyb passion for Italien og landets mange fantastiske vine.
Denne passion kombineret med innovationen, nytænkningen og fræk ”first mover” brug af marketing, har gjort at Gancia i dag har vokset sig til leder-status Italien og et velkendt brand i resten af verdenen.
Derfor er Gancia i dag en virksomhed man forbinder med store tal:
- 2000 hektar af kontrolleret vinmarker
- 30 hektar af egne vinmarker til produktionen af rød og hvid Piedmontese vine
- Over 5 millioner kilo af vindruer bliver brugt I vinproduktionen hver år
- Over 1 km af undergrund og historiske gallerier spænder sammen med en lang række vinkældere
- Over 1 km of underjordiske kældre - 250.000.000 flasker produceres hvert år.
At lave vin er en kunst som Portugal har perfektioneret i århundreder.
En god vin er sjældent et resultat af tilfældighed.
En vin afspejler jordens natur, hvorfra den er født og dem som producerer den.
At lave vin er en kunst, som i dag styres af systematik, dokumenteret viden og metoder.
Færdighed, erfaring og teknologi gør det muligt for Joao Portugal Ramos at forbedre de forskellige faktorer, som påvirker vinens personlighed, med høj præcision.
REH KENDERMANN
Reh Kendermann’s passion og ambitioner gør denne vinproducent speciel og er grunden til at virksomheden, siden dens grundlæggelse i 1920, fortsat vokser.
På trods af at hovedkvarteret ligger i den lille tyske by Bingen i Rheinhessen, er Reh Kendermann i dag en af Tyskland absolut største vinproducenter. Reh Kendermann er stadig familieejet og bliver nu ledet af den tredje generation fra Reh familien.
Reh Kendermann har et samarbejde med mere end 300 forskellige vinavlere, der hvert år høster de tonsvis af frugtige druer. Dette store netværk af samarbejdspartnere sikrer, at Reh Kenderman til stadighed kan garantere kontinuerlig høj kvalitet.
Folk nyder i dag Kendermans vine i 35 forskellige lande og der bliver solgt over 15 millioner flasker hvert år. I dag ejer Reh Kenderman mange brands og producerer bl.a. Black Tower – eet af Tysklands mest efterspurgte vinmærker – og vi er stolte af at arbejde sammen med Reh Kendermann om at udbrede kendskabet til Black Tower og mange af deres andre brands.
HARVES BRISTOL CREAM
John Harvey & Sons er en handelsvirksomhed, der blev startet af John Harvey i Bristol, England i 1796. Virksomheden lancerede den første søde sherry i 1880 under navnet Harveys Bristol Cream. Kun flaske og etiket har ændret sig siden, hvorimod indholdet er helt den samme høje sherrykvalitet. Varemærket blev solgt til Beam Global i 2010 og til Grupo Emperador Spain S.A. i 2015.
WILLIAMS HUMBERT
Bodegas William & Humbert ligger I den geografiske trekant mellem byerne Jerez de lan Frontera, El Puerto de Santa Maria og Sanlúca de Barrameda i Spanien. Denne trekant har et unikt mikroklima på grund af de mange floder der løber igennem området.
Vingården blev grundlagt i 1877 af Sir Alexander Williams, en stor beundrer og kender af sherryprodukter, og Arthur Humbert, en specialist i internationale relationer.
Siden da har familien bevaret en stor del af de oprindelige vine og brandies (soleras) i højkvalitets egetræsfade.
Disse soleraer er grundlaget for udviklingen og modningen af hver enkelt sherry og brandy produceret af Bodegas Williams & Humbert.
Har du brug for mere info?
På vores ‘forside’ og har du mulighed for at læse alt om vores produkter og brands i vores produktkatalog.